2 Nisan 2018 Pazartesi

Solo Bisiklet Turum OrTalya 2018

Selam Bisikletli Dostlar,
Daha önceleri çeşitli yerlerde turlar yaptım, bazılarını bu siteden fotoğraflarıyla yayımladım ama ilk kez bu turda yalnız pedallayacağım.



Genel kanı olarak "Uzun Turlarda Mutlaka Yanınızda Birileri Olsun" inancı sahiptir çevremizde ve bu temelde doğrudur. Doğa sporlarında mesela trekking, hiking, uzun bisiklet turları gibi aktiviteler her zaman kaza olma ihtimali olan süreçlerdir ve o süreçlerde eğer yalnız iseniz durum vahim hale gelebilir... Ancak bunun yanında solo sürüş ve yürüyüş yapan dostlarımız "yalnız olmak gerçek seyahatin anahtarıdır" derler. Yolda birilerinin ritmiyle değil kendi ritminizle gidersiniz. Günü istediğiniz gibi kimseye hesap vermeden geçirebilirsiniz, zevk aldığınız yerlede daha uzun kalıp, sevmediğiniz yerleri daha hızlı geçiştirebilirsiniz. Tabi ki artı ve eksilerini yazımda birazdan anlatacağım...

Turumun Adı: Solo OrTalya 2018


Peki ne oldu bana da böyle bir karar aldım?
Geçen sene İstanbul'dan Ardeşen'e bisikletiyle ve tek başına giden Miraç Ural kardeşimizle facebook üzerinden konuşurken bana cesaret verdi diye bilirim. 
Miraç bisiklet konusunda oldukça deneyimli bir kardeşimiz, kendisiyle İnebolu'dan Kastamonu'ya Şerife Bacı yürüyüşünde tanışmıştık. 105.-Km yolu yürürken bir çok konuda sohbetimiz olmuştu ama bisiklet konusunu hiç konuşmamıştık. Şimdi ise neredeyse tek ortak tutkumuz bisiklet oldu. Muhtemelen turda bol bol kendisini anacağım... :D

Parkuru Nasıl Belirledim?
Kuruluştan Kurtuluşa Bisiklet Turu kapsamında Bilecik'ten Çanakkale'ye, KuşÇanakta Bisiklet Turumuz sayesinde Çanakkale'den - Kuşadası'na kadar sahil hattını zaten pedallamıştım. Kuşadası'ndan - Akyaka'ya kadar olan kısmın bir bölümünü de 10. Gökova Bisiklet Turu kapsamında geçmiştim. Ya Kuşadası'ndan başlayarak devam edecektim ki o zaman pedalladığım bazı yerleri tekrar pedallamak zorunda kalacaktım. Ya da Akyaka'dan başlayarak bilinmeyene pedal sallayacaktım. Aslında Kuşadası'ndan başlamak daha akıllıca ama memur olduğumdan ve gün sıkıntısı yaşadığımdan Kuşadası - Bodrum arasında ki 3 günlük turu başka bir zamana bırakıp Akyaka - Antalya arası parkuru geçmeyi daha mantıklı buldum. 
Parkuru Akyaka - Antalya olarak belirledim. Her ne kadar harita bilgisi olarak 500.-Km olarak gözükse de toplamda pedallanacak 600.-Km yol var...

Tarihi Nasıl Belirledim?
İlk karar verdiğimde tarih olarak Mayıs ayının ilk haftası olarak düşünmüştüm. 27 Nisan - 1 Mayıs tarihleri arasında Mardin - Urfa - Antep - Adıyaman kültür gezimizi eşimle yapacak ve 3 Mayıs 2018 Cuma gecesi tek başıma yola çıkacaktım ancak son dakikada Erzurum Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Final sınavlarını 12 - 13 Mayıs 2018 yapacağını açıklayınca benim tarih işi aksadı. Ben açık öğretimden Bilgi Yönetimi okuyorum ve tek dersten sınava gireceğim bitince diploma tamamdır. 27 Mayıs 2018'de de Ramazan başlıyor işte tüm bu nedenlerden dolayı tarihi 14 Mayıs 2018 Pazartesi olarak netleştirdim. 

Tur Kaç Gün Sürecek?
Ne kadar iyi analiz yaparsanız yapın, fizibilite ve lojistik açıdan günlerinizi verin daha önce gitmediğiniz yerlerde pedal basacak veya yürüyecekseniz şunu çok iyi bilin ki "yollar asla sizin planlarınıza uymayacaktır"
O nedenle ben 7 veya 8 gün süreceğini tahmin etmekteyim, daha uzun veya daha kısa olabilir ancak bu sürelere kısmen bağlı kalacağım. Hem maddi hemde sağlık açısından ancak bu kadar sürebilir...

Parkur Çalışmalarımı Hangi Programda Hazırlıyorum.
GPS destekli bir çok program ve site var. En bilineni Google, Yandex, Bing gibi siteler ama ben OnTheGoMap sitesini kullanıyorum ve çok memnunum. Hazırladım parkurları tek tıkla Google Drive sitesinde saklaya biliyorum. Daha sonradan üzerinde oynaya biliyorum yükselti göstergeleri oldukça iyi. Sonuç itibariyle bana yetiyor.

Hangi Ekipmanları Kullanacağım...
Eski bir Scott Sportster p5 model bisikletim var, kelebek gidon takdım. Tüm lüksüm Brooks selem. Çadır ve Mat Decathlon'dan bisiklet çantam SemÇanta'dan ve kesinlikle memnunum. Sözün özü öyle ahım - şahım bir donanımım yok. En büyük donanımım sanırım sağlığım ve hevesim, sonuçta turu bize yaptıran şey donanım değil mental halimiz...

Tek Yola Çıkmanın Artıları...

  • Hiç kimseye uymak zorunda değilsin..
  • Sevmediğin yerde kalmak zorunda değilsin..
  • Sevmediğin şeyleri nezaketen yemek sorunda değilsin..
  • Ne zaman istersen güne başlayıp ne zaman istersen günü bitirebilirsin..
  • Yolu ve parkuru istediğin gibi değiştirebilirsin
  • Sözün özü kafan göre her şeye sen karar verebilirsin..
  • Eğer turu tamamlarsanız kendinize olan güveniniz tavan yapar...
  • Yolda kendinizi tanırsınız..
  • Ölçülerinizi ve limitlerinizi test edersiniz...


Tek Yola Çıkmanın Eskileri
Evetttt işte zurnanın zırt dediği yer burası.. 


  • Yolda gördüğün güzellikleri kimseyle paylaşamazsın..
  • Yolda sohbet edebileceğiniz kimse yoktur..
  • Başınıza bir şey gelse hiç kimse size yardım edemez..
  • Köpek korkunuz varsa (benim gibi) bir köpeğin yanından geçerken Kur-an'ı hatim edersiniz..
  • Bla-Bla-Bla...

Son Söz.....
Bir karar verip yola çıkacağım. Hayatımda hep festivallerde ve kısa mesafe turlarda pedal bastım, geçen sene oğlumla birlikte pedalladık ve bu sene tek yollara çıkacağım. Sanırım bu benim beni tanıma sürecim olacak...
Eğer, 
Olur da yola çıkarsam,
Olur da yolları pedallarsam
Olur da yolda Hasan'ı tanırsam 
Söz geldiğimde tüm detayları size yazacağım...
Görüşmek dileğimle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dalaman - Antalya Bisiklet Turu

Bir Sümer atasözü var "Madem Biliyorsun Neden Öğretmiyorsun ?" tarihte ki ilk yazılı kaynaklar Sümerlerin olduğuna göre daha eskis...