5 Eylül 2019 Perşembe

Prag - Viyana - Bratislava - Budapeşte Bisiklet Turu (01)

Emeklilik sonrası ilk bisiklet turunu nereye yapayım diye hesap yaparken (ENVERÇEVKO) Enerji Verimliliği ve Çevre Koruma Derneği yöneticilerinden Feridun EKMEKÇİ beyin Facebook'ta yayımladığı etkinlik, tüm hesaplarımı dengeye soktu. 

..




Daha önceleri bir çok bisiklet turu yapmıştım ama ilk kez yurtdışı turu yapacaktım hemde 340.-Km'sine Free Solo yani yalnız...
"NWB Cycling Tour Wien-Bratislava-Budapeşte" etkinliği Viyana'dan başlayıp Budapeşte'ye kadar sürecekti, ancak benim uzun zamandır hayalini kurduğum Prag'a bu kadar yaklaşmışken gitmemek saçma olur düşüncesiyle şöyle bir plan yaptım.
Etkinlik tarihi olan 13 Ekim'den daha önce mesela 07 Ekim'de ben önce Prag'a gitsem oradan gezerek özellikle Eurovelo 6 yolunu takip ederek Viyana'ya gelip arkadaşlara katılsam nasıl olurdu acaba?
Bir çok konuda olduğu gibi genelde ilk karar verdiğimde ısrar ederim ve bu genelde doğru karardır. Hemen internetten THY'nin sitesine girip 07 Ekim 2019 tarihinde saat 12:10'da İstanbul hava alanından kalkacak TK1771 sefer sayısı Prag uçuşuna ve dönüş olarak ta  18 Ekim'de saat 09:05'te Budapeşte'den TK1036 uçuş numaralı uçuşlara biletimi aldım. 
THY müşteri hizmetlerini arayıp bisiklet kargosunu sorduğumda 30 Euro bisiklet bedeli alınacağı söylendi. Aynı gün yani 07 Ekim 2019 Pazartesi için İDO'dan Yalova - Yenikapı 07:15 gemisine bilet aldım. Oradan İstanbul Havalimanına Havaist'le geçmeyi düşünüyorum.
Şimdi lojistikle uğraşıyorum. Biletleri almak işin kolay kısmı asıl zor kısmı şimdi başlıyor.
1. Bisikletin Bakımı (Kısmen daha kolay)
2. Bisikletin Kolilenmesi
3. Kolilenmiş Bisikleti sabah saat 07:15 gemisine götürmek
4. Kolilenmiş Bisikleti İDO'dan Havaist'e götürmek
5. Havaist şoförüyle cebelleşmek ve bisikleti aracın kargosuna vermek
6. Uçağa kargoyu yani bisikleti taşımak
7. Uçakta bisikletin başına bir şey gelmesin diye hatim indirmek
8. Prag havaalanında bisikletin kurulumunu yapmak
9. Kalacak yerleri bulmak
10. Budapeşte'den bisikleti tekrar kargoya hazır hale getirmek için kutu ve ambalaj malzemesi bulmak
v.b.

İlk yurtdışı turum olacak,
İlk yurtdışına çıkışım olacak
İlk Free Solo turum olacak
Yabancı dil hiç bilmiyorum
Sizce ben manyak mıyım?
Bil mi yor um ancak şunu biliyorum ki, ben bu turu yapabilirim, bir kaza bela olmazsa sağlıklı bir şekilde tamamlarım.

Hadi hayırlısı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dalaman - Antalya Bisiklet Turu

Bir Sümer atasözü var "Madem Biliyorsun Neden Öğretmiyorsun ?" tarihte ki ilk yazılı kaynaklar Sümerlerin olduğuna göre daha eskis...