27 Nisan 2017 Perşembe

Az Bilinen Antik Kentler Turu 2017 (1. Gün)

Uzun zamandır planladığım Çanakkale'den Kuşadası'na kadar gideceğim ve ismini KuşÇanakta koyduğum tur öncesi alıştırma olması bakımından "Az Bilinen Antik Kentler Turu 2017"ye katılmaya karar verdim.
H. Olcay Ormankıran tarafından düzenlenen bu tur kuzey ve güney olmak üzere iki ayrı parkur rotası takip ediliyormuş. Bu sene kuzey rotası yapıldığından seneye de katılıp güney antik kentlerini görmek gerekir.
Hazırlıklarımı tamamladım. Bisikletimi yola koyulmaya hazır hale getirdim.

21 Nisan 2017 akşamı gece saat 11:45'te evden ayrıldım.

Yalova İskele Meydanında her zaman ki ayrılık fotoğrafımızı çekip

Yalova Seyahat'in saat 00:30'da kalkacak İzmir aracına gelip bisikletimi sorunsuz ve stressiz bir şekilde araca yerleştirdim.

Rahat bir uyku olmasa da yarı uyuklamayla İzmir Şehirlerarası Terminaline vardım.

Terminal çıkışında bulunan benzin istasyonunda bulunan bir vatandaşa "Konak Meydanına Nasıl Gidebilirim?" diye sordum. Abartı olacak belki ama hayatımda bana en anlaşılır yol tarif eden bu kardeşime çok çok teşekkür ederim. Elimle koymuş gibi Konak Meydanını buldum.

Alanda toplanan diğer bisikletli katılımcılarla birlikte İzBan'a doğru hareket ettik.

Kısa bir sürüşle Konak durağında bekleyen trene binerek hareket ettik.

Benim bindiğim tren Aliağa'ya direk giden değil, Menemen istasyonundan aktarma yapan trenmiş, Menemende aktarma yapıp Aliağa'ya geçtik..

Aliağa'da soğuk rüzgarlı bir havada başladı turumuz..

İl molamızı da Hacıömerli Köy Muhtarlığının olduğu ve Mavi Köşe denen yerde verdik.

Çaylar içilip içimizi ısıttıktan sonra tekrar yola koyulduk.

Yollar ıssızlaşıp, doğayla başbaşa kaldığınızda yaşadığınızı en anladığınız anlar başlıyor aslında. Ağaçlarla konuşup, kuşlarla fısıldaşıyorsunuz. Her şey anlam kazanıyor, değer yargılarınız insani boyutta bütünleşiyor tüm canlılarla.

Yokuşları hiç bir bisikletli severim demez, sevmezlerde içten içe ama yokuşlar mutluluk verir, zirvelerin tadı o yokuşlarda akıttığınız terle doğru orantılıdır.
O zirveye araçla, tereferikle yada başka şekilde çıktığınızda bisikletle veya yaya çıktığınızda aldığınız zevki mukayese yapabilecek bir sözcük yok lügatımda.

Kapıkaya Köyünden ilerleyerek ilk günkü durağımız Yuntdağ Köseler Köyüne varmak üzereyiz.

Köy meydanında bulunan okul ve Aigai Antik Kenti kazı ekibinin kaldığı lojman alanına hemen çadırlarımızı kurup Aigai Antik Kentine doğru bisikletlerle yola koyulduk.
Sanırım köyden 2 - 3 km kadar uzakta ve yukarıda olan bu antik kente pedalbasmak biraz yorucu oldu ama kesinlikle değdi.

Antikkent için Buradan detaylı bilgi alabilirsiniz...
Antikkenti yağmurlu bir havada üşüyerek ama heves ve zevkle gezdip çadır alanına geri döndük.
Bir iki fotoğraf çekilip akşam yemeğinden sonra cubba çadır 😊
Toplam yapılan mesafe 55.61.-Km (Yalova'dan çıkıp günü sonlandırana kadar toplam)