4 Mayıs 2016 Çarşamba

10. Gökova Bisiklet Turu (17 - 21 Mayıs 2016)

Bundan 4 - 5 sene önce bisikletle yeni yeni tanıştığımızda bu aletin böyle bir hayatın kapısı olacağı hiç aklıma gelmezdi.
"Bisikletli yaşam toplumsal mutluluğun ön kapısıdır" diye boşuna dememiş Turakine... Gerçekten şu ana kadar katıldığım hemen hemen hiç bir festivalde somurtan, suratsız, asık suratlı birine denk gelmedim. Bisiklet festivallerinin ortak özelliği hayata kafa tutan, hayatla dalga geçmeyi seven, mutluluğun iki bacak arasında olduğunu iyi bilen (aklınıza kötülük gelmesin bu slogan Türkiye Bisiklet Federasyonu'nun söylemi) insanların bir arada olmasıdır.
İşte bu festivallerden belki de en önemlilerinden biri Gökova Bisiklet Turu diye yapılan festival. Öncelikle neden bu turun bir festival diye değilde tur diye yazıldığını araştırdım.
Festival
1. Tarihi, süresi, yapıldığı çevre, katılanların sayısı ve özellikleri önceden hazırlanan bir izlenceyle belirtilen ve özel önemi olan sanat gösterisi. Eş Anlamlısı: Şenlik
Burada ki anlamı çokta uygun ama diğer tüm festivallerden ayrı olarak bu turun bir özelliği de her gün başlangıç ve bitiş yerinin değişiyor olması, yani çadırını kur kal, sabah kal yoluna devam et. Toplamda 261.-Km olduğu söylenen Gökova körfezinin tamamını kapsayan bu tur, rampalar, rampalar ve rampalar turu...
Şunun şurasında sayılı günler kaldığından bende Coka Ahmet isimli Ahmet Coka beyin yüklediği gps kayıtlarından özel derleme yaptım.
10. Gökova Bisiklet Turu Rotası
Bütün bilgilerin zaten http://www.gokovabisiklet.com/ adresinde bulunması mümkün iken ben ne diye bu yazıyı yazıyorum? Çünküüüüü parkurları Strava programının VeloViewer 3d teknolojisiyle yeniden boyutlandırdım. 
Hiç lafı uzatmadan bu haritaları ve grafikleri sizinle paylaşmak istiyorum..
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dalaman - Antalya Bisiklet Turu

Bir Sümer atasözü var "Madem Biliyorsun Neden Öğretmiyorsun ?" tarihte ki ilk yazılı kaynaklar Sümerlerin olduğuna göre daha eskis...